A educação escolar: um sistema de atividade articulando com outros sistemas
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae204220092059Keywords:
Inclusão, Escola, Processo Ensino-Aprendizagem, Educação Especial, Sala de AulaAbstract
Este artigo tem por objetivo mostrar como as diversas ações desenvolvidas no sistema de atividade escolar podem impulsionar o objeto da atividade para um movimento de construção e reconstrução conjunta, permitindo, dessa forma, um novo olhar para a inclusão escolar dos alunos com necessidades educacionais especiais. Para tanto, procuro demonstrar como as ações pedagógicas desenvolvidas em sala de aula, mediadas pela linguagem e outras ferramentas culturais construídas socialmente no ambiente escolar, podem promover a transformação nos sentidos e significados atribuídos à inclusão escolar, para que ela ocorra de fato e não somente de direito.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).