Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 65 (2016): maio/ago. 2016
Vol. 27 No. 65 (2016): maio/ago. 2016
Vol. 27 No. 65 (2016): maio/ago. 2016
Published:
2016-08-31
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.4178
Comitê Editorial
278-280
PDF (Português (Brasil))
Tema em Destaque
How can institutional assessment contribute to improving school?
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v0ix.3812
Antonio Bolívar
284-313
PDF (Español (España))
Institutional evaluation in basic education: retrospective and inquiries
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.3839
Elba Siqueira de Sá Barretto, Gláucia T. Franco Novaes
314-345
PDF (Português (Brasil))
Paths to the construction of Participative Institutional Evaluation
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v0ix.3919
Adilson Dalben
346-374
PDF (Português (Brasil))
Evaluation Of early childhood education: contributions from foreign initiatives
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v0ix.3778
Sandra Zákia Sousa, Cláudia Oliveira Pimenta
376-406
PDF (Português (Brasil))
An experience of institutional evaluation in basic education: limits and possibilities
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.3023
Cleide Oliveira
408-438
PDF (Português (Brasil))
Institutional evaluation and educational quality in the initial teacher education in Portugal
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.3889
Fátima Sousa-Pereira, Carlinda Leite
440-466
PDF (Português (Brasil))
Entrevista
The experience of institutional evaluation in the municipality of Campinas: a testimony
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.4007
Elba Siqueira de Sá Barretto, Nelson Gimenes
470-518
PDF (Português (Brasil))
Outros Temas
Three educational scenarios for the future: lessons from the sociology of knowledge
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.3726
Michael Young, Johan Muller
522-551
PDF (Português (Brasil))
Reflections on possible quality criteria for full-time schools
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.3661
Heike Schmitz, Maria Celeste Reis Fernandes de Souza
552-581
PDF (Português (Brasil))
Educational Software For University Students Regarding The Prevention Of Traffic Accidents
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.3543
Elaine Pasqualini, Sandra Regina Gimeniz-Paschoal
582-603
PDF (Português (Brasil))
Errata
Errata
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i65.4179
604-606
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Indicadores: conceito e complexidade do mensurar em estudos de fenômenos sociais
1212
Avaliação institucional na educação básica: retrospectiva e questionamentos
493
Formação inicial de professores para a educação básica: pesquisas e políticas educacionais
243
Trabalhos científicos e o estado da questão
215
Indicadores qualitativos na avaliação da pós-graduação em educação
182
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems