Em quê o “alfabeto das colisões” pode servir a pesquisadoras em educação?
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411257Downloads
References
Aquino, J. G. (2023, 24 maio). Racionalidades educacionais (pós)pandêmicas [Vídeo]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=5gW7FO4g1S4
Corazza, S. M. (2008). Os Cantos de Fouror: Escrileitura em filosofia-educação. Sulina; Editora da UFRGS.
Deleuze, G. (2002). Em quê a filosofia pode servir a matemáticos, ou mesmo a músicos: Mesmo e sobretudo quando ela não fala de música ou de matemática [Trad. Tomaz Tadeu]. Educação & Realidade, 27(2), 225-226. https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/31078
Pessoa, F. (1999). Livro do desassossego: Composto por Bernardo Soares, ajudante de guarda-livros na cidade de Lisboa. Companhia das Letras.
Safatle, V. (2024). Alfabeto das colisões: Filosofia prática em modo crônico. Ubu Editora.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).