A reconstrução do conhecimento na pesquisa social e educação
Abstract
Bohnsack, R. (2020). Pesquisa social reconstrutiva. Introdução aos métodos qualitativos. Vozes.
Downloads
References
André, M., & Gatti, B. A. (2013). A relevância dos métodos de pesquisa qualitativa em educação no Brasil. In W. Weller, & N. Pfaff (Orgs.), Metodologias da pesquisa qualitativa em educação: Teoria e prática (3a. ed.) (pp. 29-38). Vozes.
Bohnsack, R. (2020). Pesquisa social reconstrutiva. Introdução aos métodos qualitativos. Vozes.
Goss, K. P. (2013). Trajetórias militantes: Análise de entrevistas narrativas com professores integrantes do Movimento Negro. In W. Weller, & N. Pfaff (Orgs.), Metodologias da pesquisa qualitativa em educação: Teoria e prática (3a. ed.) (pp. 223-238). Vozes.
Silva, C. P. (2019). Educação, juventude e gênero: Vivências no meio rural. Revista de Artes e Humanidades (online), 19, 1-24.
Weller, W. (2011). Minha voz é tudo o que eu tenho – Manifestações juvenis em Berlim e São Paulo. UFMG.
Weller, W. (2020). Prefácio à edição brasileira. In R. Bohnsack, Pesquisa social reconstrutiva. Introdução aos métodos qualitativos. Vozes.
Weller, W., & Pfaff, N. (Orgs.). (2013). Metodologias da pesquisa qualitativa em educação: Teoria e prática. (3a. ed.). Vozes.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).