Conflitos teóricos na evolução da didática
Keywords:
Didática Geral, Didáticas Especiais, Evoluções TeóricasAbstract
O trabalho apresenta uma análise teórica da evolução da Didática a partir de uma pesquisa da matriz disciplinar de origem e dos conflitos posteriores, incluindo os relativos a campos de interesse da comunidade acadêmica. Delineia, em particular, o impacto que a influência da escola crítica em Ciências Sociais e em Educação tem causado na matéria, produzindo um impasse metodológico e pondo em questão a base normativa da Didática. Assim, enfoques atuais na teoria didática são revelados, seus problemas e derivações, algumas vezes, duvidosas. Uma demarcação da Didática Geral e das Didáticas Especiais recebe particular tratamento, com a revisão crítica de produções bibliográficas atuais, apontando para possíveis campos de desenvolvimento e integraçãoDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).