Crianças na cidade: políticas públicas e universo cultural
Keywords:
Crianças de Rua, Instituições, Processos Educativos, Referenciais SocioculturaisAbstract
O artigo discute políticas públicas voltadas para crianças e adolescentes em situação de rua. Partindo de questões como a adequação e a dinâmica entre limites e espaços institucionais na viabilização dessas políticas, são analisados alguns projetos educativos a partir de sua dimensão antropológica, na medida em que levam em conta os processos socioculturais e universos simbólicos significativos nas experiências de vida dos grupos aos quais eles se destinam - garantindo, assim, a sua eficácia. Por fim, a discussão está ilustrada com uma proposta concreta de desenvolvimento de processos educativos através da ação sobre espaços públicos da cidade, dentro do paradigma contemporâneo da preservação ambientalDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).