Comparação entre a pós-graduação profissional e a acadêmica
Keywords:
Pós-Graduação Profissional, Administração, Pós-Graduação AcadêmicaAbstract
Este é um estudo de campo que recolheu depoimentos de estudantes e professores de pós-graduação em áreas bem específicas - administração pública, em física e ciências econômicas e sociais - e permitiu observar como o campo empresarial impõe suas exigências sobre o sistema escolar. Comparam-se atitudes e comportamentos de estudantes e professores em relação à pós-graduação, colocando-se perguntas. Os resultados obtidos com as respostas mostram diferenças substantivas entre o que se chama de "pós-graduação profissional" (em administração) e "pós-graduação acadêmica" (em ciências puras e filosofia). Em conseqüência, o uso de critérios uniformes para a avaliação da produtividade escolar (número de teses e dissertações apresentadas, número e qualidade de publicações etc.) apresenta-se precário em função das particularidades de cada campo profissional.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).