Itinerantes e itinerários na busca da palavra
Keywords:
Leitura - Escrita em Sala de Aula, Interlocução Professor - AlunoAbstract
Pensar a sala de aula como um espaço de nascimento de leitores/escritores é propor que nela se instalem a interação e a palavra. Em questão, portanto, o silêncio forçado e o repetir sem sentido que não raro fazem parte de nossas classes de leitura e escrita. Ao se apagarem as vozes das crianças se emudecem também o professor, que na eloqüência disfarçada tenta esconder os sentimentos difusos e o cansaço de alguém que se perdeu no caminho. Na busca desse caminho, coloca-se para o professor o diálogo com o seu próprio texto, com o texto de seu aluno e com a produção cultural. Mediando o diálogo, a linguagem entendida como interlocução, como lugar de acontecimento e de fruição.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).