Self-Evaluation Commission: two sides of the same coin

Authors

  • Joelma dos Santos Bernardes Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), São Carlos, São Paulo, Brasil
  • José Carlos Rothen Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), São Carlos, São Paulo, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae266202966

Keywords:

Self-evaluation, Institutional evaluation, Self-evaluation commission, Federal University of São Carlos

Abstract

This article, which presents a case study at the Federal University of São Carlos, aims to analyze and understand if the institutional self- evaluation  developed  by  the  Self-Evaluation  Commission  presents either a regulatory or emancipatory perspective. Thus, this study used documentary research and bibliographical survey. It was concluded that the institutional evaluation process demands time, generates work, conflict and not all the academic community understands the importance of this type of evaluation for institutional management. The Commission had difficulty in discussing the institutional evaluation results with the community due to the short time allotted by the regulation. Therefore, the institutional self-evaluation developed by the university at times approaches regulatory and, at others, emancipatory evaluation.

 

 

 

 

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Author Biographies

Joelma dos Santos Bernardes, Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), São Carlos, São Paulo, Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar, São Carlos, São Paulo, Brasil;

José Carlos Rothen, Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), São Carlos, São Paulo, Brasil

Professor da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), São Carlos, São Paulo, Brasil

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Published

2015-10-09

How to Cite

Bernardes, J. dos S., & Rothen, J. C. (2015). Self-Evaluation Commission: two sides of the same coin. Estudos Em Avaliação Educacional, 26(62), 420–446. https://doi.org/10.18222/eae266202966

Issue

Section

Outros Temas