Educational evaluation initiatives in the state of Ceará

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v34.9328

Keywords:

Education Evaluation, Program Evaluation, Project Evaluation

Abstract

The present article characterizes and analyzes educational evaluation initiatives developed in the state of Ceará that have purposes and attributes different from the Permanent System of Basic Education Evaluation, which has been the object of several studies. Three initiatives, implemented during the 1980s, 1990s and 2000s, are addressed: i) evaluation of professional training courses; ii) institutional evaluation; and, iii) evaluation of a strand of educational policy. The historical retrospective of these initiatives was conducted by consulting documents that record their objectives and scope. It is intended, with the dissemination of these propositions, to shed light on action perspectives that will be integrated into the state system of evaluation of this and of other federal entities.

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Author Biography

Sandra Zákia Sousa, Universidade de São Paulo (USP), São Paulo, São Paulo, Brasil

Tem mestrado em Educação, pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1986), e doutorado em Educação, pela Universidade de São Paulo (1994). Nesta universidade é professora da Faculdade de Educação, atuando na pós-graduação na área “Estado, Sociedade e Educação”. O campo de pesquisa privilegiado trata de política e avaliação educacional, com produções divulgadas em artigos e capítulos de livros.

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Published

2023-08-11

How to Cite

Sousa, S. Z. (2023). Educational evaluation initiatives in the state of Ceará. Estudos Em Avaliação Educacional, 34, e09328. https://doi.org/10.18222/eae.v34.9328

Issue

Section

Articles