Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
EAE na mídia
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019
Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019
Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019
Published:
2019-09-30
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Articles
Aspects of the teaching profesion in Brazil: exploratory analysis of Pisa 2015
Carla Barroso da Costa, Marcella Laureano Prottis
338-360
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.6033
Literature on testing and exams: the entrance exam of UFPE and ENEM
Lívia Suassuna, Thays Lima e Silva
362-391
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.3861
Dimensionality and proficiency scale at an interdisciplinary test
Ligia Maria Vettorato Trevisan, Pedro Alberto Barbetta, Dalton Francisco de Andrade, Guaracy Tadeu Rocha, Tânia Cristina Arantes de Macedo Azevedo
392-419
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5324
Data mining guided by the educational domain: a proof of concept
Stella Oggioni da Fonseca, Anderson Amendoeira Namen, Francisco Duarte Moura Neto, Adriana da Rocha Silva, Maria Isabel Ramalho Ortigão, Ursula Andrea Barbara Verdugo Rohrer
420-453
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5696
São Paulo youth and adult education policy (EJA): territories and inequalities
Roberto Catelli Jr., Maria Clara Di Pierro, Eduardo Donizeti Girotto
454-484
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5734
Age-grade distortion of students from são paulo with and without special educational needs
Vivian Santos, Eniceia Gonçalves Mendes
486-507
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5757
Notes on curricular assessment in Brazil: the BNCC at issue
Cláudia Valentina Assumpção Galian, Roberto Rafael Dias da Silva
508-535
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5693
External evaluation of schools: policy rationale of institutional evaluation
Joana Sousa, José A. Pacheco
536-556
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5860
Institutional self-assessment: other (im)possible meanings of assessment?
Rita de Cássia Prazeres Frangella, Maria Cristina Rezende de Campos
558-587
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5829
Planning for institutional evaluation in early childhood education: participatory movements
Maria Nilceia de Andrade Vieira, Valdete Côco
588-613
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5882
Quota policies: a meta-evaluation study of Paraná state universities
Andreliza Cristina de Souza, José Carlos Rothen
614-643
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5831
Limits of the Sinaes on the perspective of higher education managers
Ademilson Vedovato Cavalcanti, Érika Porceli Alaniz, Maria Eliza Nogueira Oliveira
644-674
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5870
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Concepções sobre a Avaliação Escolar
221
Saeb e Qualidade de Ensino: algumas questões
206
Mapeamento das produções científicas sobre o clima escolar: Revisão integrativa
186
O clima escolar e a convivência respeitosa nas instituições educativas
168
Matriz de referência para a medição do alfabetismo nos domínios do letramento e do numeramento
140
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Mapa de Acessos