Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 34 (2023)
Vol. 34 (2023)
Vol. 34 (2023)
Published:
2023-01-27
Articles
Theory of Change and public policies: An integrative review
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10019
Julia Elena Córdoba-Vieira, Mayra Antonelli-Ponti, Fabiana Maris Versuti, Luiz Guilherme Dácar da Silva Scorzafave, Daniel Domingues dos Santos
e10019
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Tech questions: What is assessed in the Exame Nacional do Ensino Médio?
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9580
Rubiana Brasilio Santa Bárbara, Maria Terezinha Bellanda Galuch, Cleonice Aparecida Raphael da Silva
e09580
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Why use self-assessment? A qualitative analysis of the self-assessment process
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9683
Juliano Reginaldo Corrêa da Silva, Alexandre Marino Costa, Maurício Andrade de Lima, Clarissa Carneiro Mussi
e09683
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
School effectiveness in federal technical and vocational education institutions
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9830
Erika Tiemi Anabuki, Tufi Machado Soares
e09830
PDF (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Black students’s access to higher education: The case of UFCSPA
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9938
Edmilson Santos dos Santos, Maria da Conceição dos Reis, Yure Gonçalves da Silva, Mário Resende
e09938
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Relationship between Sinaes evaluators’ competence and experience in evaluation
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9951
Luis Carlos da Silva Castro, Roberto Brazileiro Paixão
e09951
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Experimental designs in public policy evaluation: Uses and abuses
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9956
Paulo de Martino Jannuzzi
e09956
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
Image-based assessment records in physical education in eight years of schooling
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9997
Aline de Oliveira Vieira, Ronildo Stieg, Wagner dos Santos
e09997
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Academic performance, Principal’s Leadership Index and Principal’s Confidence Index
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10010
Alexsandro do Nascimento Santos, Rodnei Pereira, Ana Cristina Prado de Oliveira, Christy Ganzert Pato
e10010
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Psychometric adequacy of a scale to measure dropout propensity
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9362
Adriana Cioato Ferrazza, Jeovani Schmitt, Dalton Francisco de, Andrea Cristina Konrath, Silvana Ligia Vincenzi
e09362
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Inequality of opportunity in the 2016 National Literacy Assessment in 2016
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10119
Rodrigo Peres de Ávila, Renata Sperrhake
e10119
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10152
Daniel Brito Alves, Marcos de Oliveira Garcias, Samuel Alex Coelho Campos
e10152
PDF (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Institutional Development Plan: Academic and scientific production in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10184
Lourdes Maria Rodrigues Cavalcanti, Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerra
e10184
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
Guidelines for training assessment among biology teachers
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10472
Diego Mota, Silvana Soares de Araújo Mesquita, Pedro Humberto Faria Campos
e10472
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Assumptions for updating the Functional Literacy Indicator
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10654
Jacqueline Peixoto Barbosa, Andréia Lunkes Conrado, Heloísa Trenche Belusci
e10654
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Analysis of the multiple choice items of the Enade 2016 tests
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.7951
Kaizô Iwakami Beltrão, Monica Cerbella Freire Mandarino
e07951
PDF (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Teaching and covid-19: Perceptions of educators of the paulista education network
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9351
Edson Grandisoli, Pedro Roberto Jacobi, Silvio Marchini
e09351
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9346
Fernando Vizotto Galvão
e09346
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Educational evaluation initiatives in the state of Ceará
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9328
Sandra Zákia Sousa
e09328
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Longitudinal assessment of medical students: Is progress test appropriate?
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9220
Carlos Eduardo Andrade Pinheiro, Diogo Onofre de Souza
e09220
PDF (Português (Brasil))
PDF
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
Assessment practices in higher education: A study with portuguese faculty
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9219
Eva Lopes Fernandes, Maria Assunção Flores, Irene Cadime, Clara Pereira Coutinho
e09219
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
Description of reading competence in elementary education
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9183
Lauren Nogueira Barbosa, Daniel Abud Seabra, José Francisco Soares
e09183
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9117
Antonio F. B. A. Prado
e09117
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
Analysis of the deprivation index of basic education schools in Rio Grande do Sul
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9083
Sibele Vasconcelos de Oliveira, Ricardo Fajardo
e09083
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Systematic review: Empirical research on Saeb (1995-2021)
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9051
Fábio Alexandre Ferreira Gusmão, Simone Silveira Amorim
e09051
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Mathematical literacy of Brazilian 2nd grade students
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9044
Stella Maris Lemos Nunes, Maria Teresa Gonzaga Alves
e09044
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Difficulties met by Unicamp students in the transition to remote learning
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9043
Milena Pavan Serafim, Thais Aparecida Dibbern, Evandro Coggo Cristofoletti, Izabela Simon Rampasso, Rosley Anholon, Dirceu da Silva, Walter Leal Filho, Teresa Dib Zambon Atvars
e09043
PDF (Português (Brasil))
PDF
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
Assessing basic education in the state of Ceará: 30 years of history
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.9040
Antônia Bruna da Silva, Wagner Bandeira Andriola
e09040
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Redesigning the faculty assessment tool in an undergraduate Pharmacy course
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.8858
Márcia Mendes Ruiz Cantano, Ana Maria Rosa Freato Gonçalves, Marília Silveira de Almeida Campos, Leonardo Régis Leira Pereira
e08858
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Impact of institutional programs on academic performance at FURG
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.8747
Sibelle Cardia Nunes Cruz, Gibran da Silva Teixeira, Tiarajú Alves de Freitas, Márcio Nora Barbosa
e08747
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
The evaluation of learning in teacher training: Revealing horizons
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.8097
Antônia Edivaneide de Sousa Gonzaga, Raimundo Hélio Leite, Lucas Melgaço da Silva, Wirla Risany Lima Carvalho
e08097
PDF (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Translations
Does it make a difference? Evaluating professional development
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10106
Thomas R. Guskey
e10106
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
Acknowledgements
Agradecimentos
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v34.10782
e10782
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Indicadores: conceito e complexidade do mensurar em estudos de fenômenos sociais
1283
Trabalhos científicos e o estado da questão
234
Concepções sobre a Avaliação Escolar
193
Avaliação institucional na educação básica: retrospectiva e questionamentos
182
Avaliação educacional: uma perspectiva histórica
170
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems