Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
CP in the media
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Termos de uso
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 55 (2025)
Vol. 55 (2025)
Vol. 55 (2025)
Published:
2025-01-31
Articles
An approach to the video analysis of scientific knowledge of classroom discourse
Ana Aragüés Díaz
e10685
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531410685
Women mentoring women: Philosophy in a comparative perspective
Carolina Araújo, Marcos Fanton, Fernando de Sá Moreira-Zau, Hugo Ribeiro Mota, Mitieli Seixas da Silva, Raquel Canuto
e10852
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531410852
Discrimination in the Brazilian school context: A research overview
Willer Moravia, Naira Muylaert
e11288
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411288
Quality of basic education: Beyond large-scale cognitive tests
Dalila Andrade Oliveira, Edmilson Antonio Pereira Junior, João Luiz Horta Neto
e11295
pdf (Português (Brasil))
pdf
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411295
Workers’ education according to Gramsci (1917-1919): A revolutionary alternative
Júlio César Apolinário Maia
e11338
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411338
School coexistence and neofascism: Pointers to prevent school attacks
Matheus Eduardo Rodrigues Martins, Marivete Gesser
e11359
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411359
Times of dismantling the human rights state: Times of imposing a market state, a state of capital
Miguel Gonzalez Arroyo
e11366
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411366
Epistemological frameworks in the methodological cycle of developmental psychology research
José Antonio Castorina
e11864
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411864
Book Reviews
Diálogo e cultura: Um olhar educacional inclusivo
Eduardo Reis de Souza, Márcia Fusaro
e11518
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411518
Sobre carteiras, impressos e parafusos: Por uma história econômica da escola
Carolina Philippi
e11772
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411772
Erratum
[Erratum] Lucie Tanguy (1937-2024)
e11444E
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.1590/1980531411444_E
FCC
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
O professor e o ato de ensinar
544
Políticas educacionais no Brasil: desfiguramento da escola e do conhecimento escolar
520
Autoestima e alfabetização: o que há nessa relação?
334
Qualidade da educação básica: Para além dos testes cognitivos em larga escala
332
A revisão da bibliografia em teses e dissertações: meus tipos inesquecíveis
331
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems