Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
EAE na mídia
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 35 (2024)
Vol. 35 (2024)
Vol. 35 (2024)
Published:
2024-01-18
Articles
Meta-evaluation of emancipatory aspects: A theoretical-methodological proposal
Ivan dos Santos Oliveira, José Carlos Rothen
e10631
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10631
Rubric: Resource in evaluating anamnesis learnig in Medicine course
Juliana Lara de Oliveira, Gladys Rocha, Ocimar Munhoz Alavarse
e10674
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10674
Mapping scientific production on school climate: An integrative review
Pâmela Schultz Danzmann, Natan Daniel da Silva, Ana Claudia Pinto da Silva, Lenon Goulart de Vargas, Jana Gonçalves Zappe, Naiana Dapieve Patias
e10687
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10687
Qualitative indicators in the evaluation of graduate programs in education
Robert Evan Verhine, Lys Maria Vinhaes Dantas, Ângelo Ricardo de Souza
e10777
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10777
Using rubrics in basic education: A review and recommendations
Susan M. Brookhart
e10803
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10803
Sustainable assessment in the teaching-learning process in higher education
Erico Fernando Lopes Pereira-Silva
e10026
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10026
Next-generation Enem assessment with fewer items and high reliability using CAT
Alexandre Jaloto, Ricardo Primi
e10142
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10142
Portuguese language teachers’ perceptions of evaluation
Natália Peixoto Trevisan
e10221
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10221
Second choice in SiSU and dropout rate: An analysis for FURG
Pâmela Weber Barbosa, Gibran da Silva Teixeira, Vinícius Halmenschlager, Eduardo André Tillmann
e09186
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.9186
Social skills and empathy in basic education teachers
Camila Heck, Andrieli Zorzo, Camila Rosa de Oliveira, Marcia Fortes Wagner
e10501
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10501
Extended assessment applied to the production of student videos in mathematics
Maria da Graça Peraça, Rafael Montoito
e10503
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10503
Prioritization of indicators in a higher education institution
Celso Andretta Junior, Bruna Cristine Scarduelli Pacheco, Claudio Luis Piratelli, Mischel Carmen Neyra Belderrain, Marcelo Seido Nagano
e10529
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10529
Evaluation of Sinaes for university libraries: The meaning of research
Heloisa dos Santos Brasil, Maria Edilene da Silva Ribeiro
e10544
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10544
Evaluating the PNE 2014-2024
Universalisation of secondary education and school dropouts: What the 2022 data say
Rodrigo Travitzki
e10907
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10907
10% of GDP to finance the PNE 2024-2034: The future of education in Brazil
Nelson Cardoso Amaral, Lúcia Maria de Assis, Joicy Mara Resende Rolindo
e10580
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10580
The plan for Science in Brazil: Suggested indicators for the next decade
Vinícius da Silva Carvalho, Andréia Francisco Afonso, Helena Rivelli de Oliveira, Pablo Rafael de Oliveira Carlos
e10581
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10581
Achievement of Goal 1 of the PNE 2014-2024: Dialogues between access and quality
Maria Luiza Rodrigues Flores, Denise Madeira de Castro e Silva, Ariete Brusius
e10587
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10587
PNE 2014-2024: (Non) fulfillment of goals and the effectiveness of the right to education
Dirléia Fanfa Sarmento, Rute Henrique da Silva Ferreira , Gustavo Arossi
e10590
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10590
Assessment of the PNE (2014-2024): Affirmative action policies in higher education
Denise Carreira, Rosana Heringer
e10593
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10593
Participation in the monitoring and evaluation of the Education Plan of Macapá
Priscila de Jesus Braga Coelho, Margareth Guerra
e10840
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10840
Monitoring educational trajectories in municipalities
Izabel Costa da Fonseca, Clarissa Guimarães Rodrigues, Esmeralda Correa Macana, Maria Teresa Gonzaga Alves, José Francisco Soares
e10579
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10579
Meta-evaluation: Analysis of the evaluation path of the PME/Dourados 2015-2024
Evally Solaine de Souza Rodrigues, Maria Alice de Miranda Aranda
e11069
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11069
Extension in the curriculum from the perspective of the National Education Plan
Mônica Luiza Simião Pinto, Thais Pacievitch, Dione Mari Caetano, Ana Maria Eyng
e11109
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11109
A proposal for indicators to monitor graduates in basic education
Luiz Felipe de Moura da Rosa, Alexsandro Pereira de Pereira
e11163
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11163
The PME of Brazilian border municipalities: Diagnosis of the goal for management
Andréia Vicência Vitor Alves, Andrêssa Gomes de Rezende Alves
e10499
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10499
Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
Naira Muylaert, Bruno Tovar Falciano
e10423
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10423
Rural Education in PNE (2014-2024) and PME of Abaetetuba-PA (2015-2025)
Francisauro Fernandes da Costa, Heloisa da Silva Borges, Eraldo Souza do Carmo
e10444
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10444
Implementation of Goal 1 of the Municipal Education Plan in Castro Alves, Bahia
Fernanda Rodrigues de Brito Carvalho, Lys Maria Vinhaes Dantas
e10455
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10455
The goal of expanding the supply of childcare centers and the legalization of the right to education
Marciano Seabra de Godoi, Nicolle Zanato Di Francia
e10465
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10465
PNE, SNE and national curriculum policies: Priority struggles in times of BNCC
Thais Almeida Costa, Wesley Araújo, Branca Jurema Ponce
e10475
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10475
Analysis of secondary education and professional education according to the PNE goals (2014-2024)
Ramon de Oliveira
e10488
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10488
PNE 2014-2024: An analysis of Goal 6 for the construction of the new PNE
Ligia Martha C. C. Coelho, Sabrina Moehlecke, Bruno Adriano Rodrigues da Silva
e10492
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10492
Leveling down: The pandemic and the fall in learning in basic education
Adriano Souza Senkevics, Victor Gabriel Alcantara
e10525
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10525
Access to daycare in Brazilian municipalities and the National Education Plan
André Augusto Couto, Sandra Zákia Sousa
e10527
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10527
English and assessment in elementary education I: Proposals for PNE 2025-2035
Gladys Quevedo-Camargo, Juliana Reichert Assunção Tonelli
e10547
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10547
The PNE (2014-2024) limits in the collaboration system
Catarina Ianni Segatto, Karoline de Oliveira, André Luís Nogueira da Silva
e10549
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10549
Notes on EJA in the PNE (2014-2024) and in the PME of Salvador (2016-2026)
Cleide Pereira Oliveira, Eliane Cadoná
e10552
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10552
Goal 19 of the PNE and the complementation of the Fundeb Vaar category
Maria Goreti Farias Machado , Josicler Ames
e10559
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10559
National Education Plan 2014-2024: Results and challenges in higher education
Guilherme de Lima Miotti, Helio Radke Bittencourt, Marco Tulio Aniceto Franca
e10569
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10569
Large-Scale Evaluation in Latin America
Standardized assessment and its effects on education in Uruguay
Mariana Sarni Muñiz, José Luis Corbo Bruno
e10946
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10946
Quality of the Natural Sciences items in the Enem: Overview from 2009 to 2022
Patrick Alves Vizzotto
e10972
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10972
Comparative analysis of evaluation matrixes: Enem, Paebes, Planea and Exeims-BC
Mateus Gobbi dos Santos, Ronildo Stieg, Berenice Morales González, Wagner dos Santos
e10997
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10997
An analysis of the Mathematics questions in the Paraná 2023 Test
Gabriel dos Santos e Silva, Fernanda Boa Sorte Rocha, Francielle Silva Gardin
e11027
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11027
Latin American countries and the implementation of the CEFR: Pros and cons
Sara Alves Ferreira de Araujo, Gladys Quevedo-Camargo
e11040
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11040
Literacy and assessment in Latin America. Unesco’s socio-educational agenda
Inés Rodríguez Moyano, Lucrecia Rodrigo
e11041
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11041
A brief history of high-stakes testing and its possible futures
María Jesús Gutiérrez Domínguez
e11050
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11050
Autonomy and teaching in daily school life in Sobral: Effects of accountability
Débora Cristina Vasconcelos Aguiar, Paulo Meireles Barguil
e10373
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.10373
Acknowledgements
Acknowledgements
e11678
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v35.11678
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Concepções sobre a Avaliação Escolar
214
Triagem de indicadores de altas habilidades/superdotação: validade de critério
160
O professor e a avaliação em sala de aula
148
Avaliação mediada de crianças com idade entre 2 e 5 anos
132
A institucionalização de métricas de impacto social: O caso da Unifesp
131
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Mapa de Acessos